Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Mikrut Adam
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Maurer Alicja
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Decroly'ego, metoda
(2)
Metoda Ośrodków Pracy
(2)
dziecko upośledzone umysłowo
(2)
nauczanie początkowe
(2)
Motywacja
(1)
Uczeń zdolny
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko- rozwój
(1)
nauczyciel a uczeń
(1)
niepełnosprawni
(1)
osobowość
(1)
psychologia
(1)
psychologia osobowości
(1)
psychologia rozwojowa
(1)
uczeń a nauczyciel
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Miejsce metodyki wychowania i nauczania dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w pedagogice specjalnej; Rozdział 2. Podstawowe założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Cele i zadania szkoły specjalnej; 2. Plan i programy nauczania w szkole podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3. Organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach I-IV szkoły podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 3. Metoda ośrodków pracy Marii Grzegorzewskiej. Rys historyczny i stan aktualny; 1. Metoda Decroly'ego jako pierwowzór metody ośrodków pracy; 2. Ewolucja metody Decroly'ego w warunkach polskiego szkolnictwa specjalnego; 3. Etapy dydaktyczne w metodzie ośrodków pracy; 4. Planowanie pracy w klasach początkowych; Rozdział 4. Początkowa nauka czytania i pisania uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Metody nauki czytania i pisania - krótki rys historyczny; 2. Okres przygotowawczy do nauki czytania i pisania; 3. Okres czytania i pisania bez znajomości liter; 4. Okres analizy i syntezy; Rozdział 5. Matematyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Możliwości poznawcze i specyficzne trudności uczniów; 2. Analiza programu nauczania matematyki klas początkowych, minimum programowe; 3. Kształtowanie pojęcia liczby i działania arytmetycznego; 4. Rozwiązywanie zadań tekstowychw klasach I-IV; 5. Geometryczne doświadczenia uczniów; 6. Rola gier i zabaw w nauczaniu matematyki; Rozdział 6. Muzyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Funkcje i zadania muzyki; 2. Treści naucznia muzyki; 3. Metody, formy i środki dydaktyczne; Rozdział 7. Plastyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Cele i zadania plastyki; 2. Treści programowe; 3. Technika i środki dydaktyczne; 4. Ocenianie prac plastycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40546, W.40547, W.40892 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Miejsce metodyki wychowania i nauczania dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w pedagogice specjalnej; Rozdział 2. Podstawowe założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Cele i zadania szkoły specjalnej; 2. Plan i programy nauczania w szkole podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3. Organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach I-IV szkoły podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 3. Metoda ośrodków pracy Marii Grzegorzewskiej. Rys historyczny i stan aktualny; 1. Metoda Decroly'ego jako pierwowzór metody ośrodków pracy; 2. Ewolucja metody Decroly'ego w warunkach polskiego szkolnictwa specjalnego; 3. Etapy dydaktyczne w metodzie ośrodków pracy; 4. Planowanie pracy w klasach początkowych; Rozdział 4. Początkowa nauka czytania i pisania uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Metody nauki czytania i pisania - krótki rys historyczny; 2. Okres przygotowawczy do nauki czytania i pisania; 3. Okres czytania i pisania bez znajomości liter; 4. Okres analizy i syntezy; Rozdział 5. Matematyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Możliwości poznawcze i specyficzne trudności uczniów; 2. Analiza programu nauczania matematyki klas początkowych, minimum programowe; 3. Kształtowanie pojęcia liczby i działania arytmetycznego; 4. Rozwiązywanie zadań tekstowychw klasach I-IV; 5. Geometryczne doświadczenia uczniów; 6. Rola gier i zabaw w nauczaniu matematyki; Rozdział 6. Muzyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Funkcje i zadania muzyki; 2. Treści naucznia muzyki; 3. Metody, formy i środki dydaktyczne; Rozdział 7. Plastyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Cele i zadania plastyki; 2. Treści programowe; 3. Technika i środki dydaktyczne; 4. Ocenianie prac plastycznych; Bibliografia
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40534 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji NarodowejPrace Psychologiczne ; Z. 205)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40563 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej